מכון אבישי 3 תמונות

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי

או חייגו 052-509-6327

מה הקשר בין כדורגל להתפרצויות זעם

נתנאל (שם בדוי), ילד בן 11 שגדל במשפחה חמה ואוהבת הוא ילד נאה, חד מחשבה ואוהב. הוריו הגיעו אליי לאחר שנתנאל כבר עבר בין כמה בתי ספר, וכיום הוא לומד בבית ספר לחינוך מיוחד, וגם שם הושעה בעקבות קשיי השתלבות.

גם בבית קיימים קשיים, המוקד המרכזי היה הקושי של נתנאל לקבל תשובה שלילית על בקשה שלו או להמתין לקבלה של דבר מה שהוא רצה.

הקשיים הורגשו גם בבית הספר וגם בבית, וההתנהגויות של נתנאל הגיעו לכדי התפרצויות זעם שכללו צעקות ואלימות כלפי הסביבה.

לאחר מעשה, נתנאל הביע לרוב חרטה והבין שלא היה צריך לנהוג כך. הוא גם ידע לדקלם מה עליו לעשות ואיך להתמודד במצבים מתסכלים . אך כאשר הגיעו מצבים אלו והם היו מגיעים בתדירות גבוהה- נתנאל הגיב באותם דפוסים שוב ושוב.

בפגישה עם ההורים, הם היו מוצפים בתחושות של חוסר אונים. ההשעיות מבית הספר לא שיפרו את המצב, ואילצו אותם להישאר בבית עם נתנאל. בימים כאלו- השהות הממושכת של נתנאל בבית גרמה לאינספור אינטראקציות שליליות בין נתנאל להורים וליתר האחים כאשר שבו מבתי הספר.

ההורים היו נואשים, ונתנאל, לכוד בתוך הכבלים והדפוסים אותם רכש, היה גם הוא מתוסכל מהמצב.

לאחר פגישת היכרות ותהליך הערכה מזורז שכלל תצפיות ואיסוף נתונים מהבית ובית הספר -יצאנו לדרך…

המטרה המרכזית הייתה, לסובב לאחור את כדור השלג. ללמד את נתנאל שדפוסי התנהגות חדשים של המתנה ואיפוק משרתים אותו בצורה טובה יותר. לתרגל מצבי תסכול באופן מדורג ולחזק אצלו את השריר של ההתמודדות. נתנאל חובב כדורגל, תהליך האימון עבר הקבלה לפיתוח מיומנויות של שחקן. התמדה, נחישות, רצון להצליח, לתרגל שוב ושוב וגם אם מפסידים- קמים על הרגליים וממשיכים.

תוך זמן קצר ראינו שינוי, התקשורת הפכה להיות חיובית יותר, המתח בבית אט-אט התפוגג. בבית הספר חוו ילד אחר, ילד שמח, חברותי, מצליח להתמודד במצבים חברתיים מורכבים וגם עם האתגר הלימודי. ההתפרצויות הפכו לדבר נדיר ולא פגעו באמונה שגם אם נופלים- קמים וממשיכים.

הכי מרגש היה לחוות את היחס של האחים כלפי נתנאל: לפתע הם קיבלו אח חדש. הם הפסיקו לחשוש ממנו, הם למדו ליהנות מההומור שלו ולא חששו מאינטראקציות משותפות.

לקראת סיום התהליך ופרידה, יצאנו לחצר הבית, הייתי עד לסיטואציה שבה האחים משחקים יחד בכדורגל, נתנאל מנהיג את החבורה, אין מתח אם יפסיד או יספוג גול. עמדנו בחצר התבוננתי בהורים וראיתי אצלם רגש שלא זיהיתי אצלם קודם לכן: הבעת נחת וגאווה.

השינוי הוא אפשרי, הוא שם מעבר לפינה. עם ליווי מקצועי ומדויק, נוכל להגיע אליו, ביחד.

 

 

מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי
מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי
Open chat