מכון אבישי 3 תמונות

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי

או חייגו 052-509-6327

בלוג

חופשה משפחתית

כבר בפגישת ההיכרות עם ההורים היה ניתן להרגיש היטב את המתח ביניהם. חילוקי הדעות היו סביב הישארותה של הדר (שם בדוי) בבית או הוצאתה למסגרת חוץ ביתית. הדר, ילדה מהממת בת 9 בספקטרום האוטיזם, לומדת בבית ספר לחינוך מיוחד. האבא לא הסכים בשום פנים לשמוע על האפשרות של הוצאתה למסגרת חוץ ביתית. האם, עם צער אינסופי כמו במשפט שלמה, ראתה לנגד עיניה את המחיר שתמר, אחותה של הדר, משלמת ואת המחיר שהם כהורים משלמים. שניהם ידעו לתאר את הקושי הרב של היום יום. טקס השינה המפרך והארוך שחייב את אחד

המשך קריאה

חרדת אסלה

"שלום, אבישי כץ? המליצו עלייך. אתה חייב לעזור לנו… יהל (שם בדוי) שלנו, בן 5, בגן חובה, לקראת עלייה לכיתה א'. יהל מתוק וחכם, קסם של ילד. אבל… אנחנו כבר לא יכולים יותר. הוא נגמל כבר לפני 3 שנים מטיטול, אין לו שום בעיה עם פיפי. אבל, כל הזמן הזה הוא מסרב לעשות צואה בשירותים. ניסינו הכול! קנינו את כל הסירים האפשריים, התייעצנו עם פסיכולוגים, הבטחנו לו הכול רק שיעשה בשירותים… וכלום. יהל אכן ילד מתוק ונבון. החשש שלו להתפנות בשירותים שכיח ומוכר ומכונה בשם 'חרדת אסלה'. הוא רצה את

המשך קריאה
דלת לשינוי במכון אבישי

איך הכול התחיל..

לפני 16 שנים פתחתי דלת מיוחדת, לראשונה בחיי פסעתי את פסיעותיי הראשונות בבית של אנשים עם אוטיזם. נגלה לפניי עולם מסקרן, מרתק, צבעוני, מרהיב ומאתגר כאחד. מאז ובמהלך התפתחותי המקצועית מובילה אותי התשוקה להבין יותר את העולמות המיוחדים של כל ילד.ה, נער.ה ובוגר.ת ולסייע לסביבה להבין אותם יותר, ולהנגיש לסביבה את הכלים לאפשר חיים מותאמים יותר שיאפשרו צמיחה והתקדמות. תפיסת העולם הטיפולית שלי משלבת שני עולמות עולם ניתוח ההתנהגות שעיקרו למידה מהתנסות וחוויה, הבנת הסביבה ואירועי היום-יום כמשפיעים על האופן שבו אנו פועלים ומגיבים. ועולם הפסיכולוגיה ההומניסטית הרואה בכל אדם

המשך קריאה

מה הקשר בין כדורגל להתפרצויות זעם

נתנאל (שם בדוי), ילד בן 11 שגדל במשפחה חמה ואוהבת הוא ילד נאה, חד מחשבה ואוהב. הוריו הגיעו אליי לאחר שנתנאל כבר עבר בין כמה בתי ספר, וכיום הוא לומד בבית ספר לחינוך מיוחד, וגם שם הושעה בעקבות קשיי השתלבות. גם בבית קיימים קשיים, המוקד המרכזי היה הקושי של נתנאל לקבל תשובה שלילית על בקשה שלו או להמתין לקבלה של דבר מה שהוא רצה. הקשיים הורגשו גם בבית הספר וגם בבית, וההתנהגויות של נתנאל הגיעו לכדי התפרצויות זעם שכללו צעקות ואלימות כלפי הסביבה. לאחר מעשה, נתנאל הביע לרוב חרטה והבין

המשך קריאה
גישת BHT

אחרי המעשים נמשכים הלבבות

אחרי המעשים נמשכים הלבבות ספר החינוך הינו ספר שנכתב במאה ה-13 על ידי מחבר אלמוני שבחר להסתיר את זהותו. בספר מובא הביטוי "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", זאת אומרת שהמעשים שלנו משפיעים על עולם הרגשות שלנו. האומנם?! בהשפעת אריסטו, טבע הרמב"ם בספרו "שמונה פרקים" את המושג "שביל הזהב": זוהי הגדרה לדרך האמצע בה אנו מאוזנים ומווסתים במידות ובמעשים שלנו. כאשר האדם לא מאוזן, הרמב"ם מציע לו להתנהג בדרך ההפוכה על מנת להגיע לאיזון. למשל, בטווח התכונות שבין פזרנות וקמצנות, ששתיהן תכונות שליליות, שביל הזהב הינו נדיבות. אם האדם יודע לזהות שהוא

המשך קריאה
מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי
מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי
Open chat